Coaching
Słońce nie rozróżnia między dobrymi, ani złymi. Słońce ogrzewa wszystkich po równo.
Kto znajduje siebie samego jest jak słońce.
przysłowie japońskie
Celem coachingu jest wspieranie klienta w drodze do celu, który sam wyznacza. Efekty coachingu przejawiają się w poprawie życia, relacji, a także wyników w biznesie. Rezultatem współpracy
z coachem jest rzeczywista i mierzalna poprawa
w obszarach wybranych przez klienta.
Definicja coachingu według International Coach Federation (ICF) określa coaching jako partnerską relację, podczas której coach wspiera klienta w jak najlepszym wykorzystaniu jego potencjału na drodze do osiągnięcia zamierzonych rezultatów.
Definicja coachingu jest wielowymiarowa. Dla coacha jest procesem asystowania klientowi (coachee) w osiągnięciu wyłonionego celu. Coaching to pomoc w uświadamianiu coachee, że ma wybór i to on wybiera kierunek swojej podróży.
Dla klienta, występującego w roli coachee, coaching to pokonywanie barier i ograniczeń. Budowanie własnej wizji i podążanie za nią, realizując drogę najlepszą z możliwych. Dobry coach towarzyszy klientowi w tej podróży, trochę z boku, lekko z tyłu, ale nigdy przed nim… wtedy, gdy jest na rozdrożu, gdy wybiera kierunek, gdy już wie, że potrzebuje wsparcia, aby skutecznie dążyć do celu.
Coaching to relacja. Coaching to proces, który rozwija i uwydatni mocne strony. Coaching to droga na szczyt, w której ważne jest świadome pokonywanie przerażenia i barier, gdy widzisz swoją górę.
Coaching – co to jest i dla kogo?
Kiedy korzystać z coachingu?
Jaka jest efektywność coachingu online?
Czy inwestycja w coaching jest opłacalna?
Jaka jest pewność, że coaching działa?
Jakie korzyści niesie coaching indywidualny?
Jakie są główne korzyści z coachingu biznesowego?
Coaching i mentoring językowy
Równowaga
Odnalezienie równowagi wewnętrznej bazującej na wartościach i tożsamości klienta.
Skuteczność
Większa skuteczność osobista, będąca wynikiem umiejętnego wyznaczania celów, weryfikacji ich zgodności z samym sobą,
a także wyznaczenie dróg
i sposobów ich osiągnięcia.
Motywacja
Silniejsza motywacja do działania, będąca efektem większej pewności siebie
i wzmocnionego poczucia własnej wartości.
Pozytywny wpływ coachingu został zmierzony, co zostało potwierdzone badaniami przeprowadzonymi w 2009 roku przez PricewaterhouseCoopers na zlecenie ICF (International Coach Federation). W badaniu wzięło udział 2165 osób korzystających z coachingu w 64 krajach, które wskazały na pozytywny efekt coachingu w następujących obszarach:
-
pewność siebie i poczucie własnej wartości – 80%
-
relacje i związki – 73%
-
kompetencje komunikacyjne – 72%
-
kompetencje interpersonalne – 71%
-
efektywność w pracy – 70%
-
równowaga pomiędzy życiem zawodowym i osobistym – 67%
-
zdrowie i dobre samopoczucie – 63%
-
rozwój kariery i nowe możliwości zawodowe – 62%
-
organizacja życia osobistego – 61%
-
zarządzanie firmą – 61%
-
zarządzanie w czasie – 57%
-
efektywność zespołów – 51%
Skuteczność coachingu została wskazana, jako podstawa do ponownego skorzystania z coachingu przez 96% klientów coachingu.
Źródło: badanie wykonane przez PricewaterhouseCoopers na zlecenie International Coach Federation, ICF Global Coaching Client Study Executive Summary, 2009